2012. szeptember 19., szerda

Csokoládés gesztenyemuffin

Igazság szerint nem tudtam, mit is kezdjek egy csomag gesztenyével, ami a fagyasztóban árválkodott. Nagy kedvem nem volt a krémes sütihez, de mégis ettünk volna valami nagyon finomat. Azután eszembe ötlött a muffin, mint alternatíva. Keresgéltem, de nem akadtam kedvemre valóra.Viszont volt egy jó csokis muffin receptem, hát azt alakítottam át kissé. Megérte, nagyon finom lett, semmi nem hiányzott belőle. Lehetne még ugyan variálni, de mi nem éreztük ennek szükségét. Ez már így fog bevonulni a családi legendáriumba.


Hozzávalók:

1 db tojás
150 g cukor
200 ml tej
125 ml olaj
100 g csoki, reszelve
150 g gesztenyemassza, áttörve
300 g liszt
1 tk szódabikarbóna

A tojást habosra keverjük a cukorral és a tej felével, majd hozzáadjuk a maradék tejet és az olajat is. Beleforgatjuk a szódabikarbónás lisztet és végül a csokoládét és a gesztenyét. Papírkosárkákkal bélelt muffinformába tesszük és 170 fokon tűpróbáig sütjük. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.



9 megjegyzés:

  1. Gesztenye,csoki,már rossz nem lehet:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar elfogyott az egy tepsinyi, de mivel okos voltam, a másodikat gyorsan lefagyasztottam. :-D Hát ennyire kapós!

      Törlés
  2. Nem sütöttem még gesztenyés muffint. Biztos finom! Karácsonyra el tudom képzelni egy csokimázzal és ezüst cukorgyönggyel... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszik az ötlet, Kriszti! Még egy kis fahéj és kardamom és tényleg karácsonyi a muffin! Köszi, ezt megjegyzem! :-))

      Törlés
  3. És pont most fogyott el a maffin papírom!:-( Alig tudom beszerezni mostanában. De a receptet közlöm Mesivel, ő készíti mostanában nálunk!:-) Gesztenye és csoki, csak finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, drága, gyorsan egy címet emilben. Annyi muffinkapszlit vásároltam be, hogy csak na. Erre a szülinapomra nem kaptam egy muffinformát (megjegyzem, nagyon jól jött, kell 2) és hozzá rengeteg papírt. Elküldöm, mert ennyit nem fogok elhasználni 10 év alatt sem. Had dolgozzon Mesi, ha szereti! :-))

      Törlés
  4. A muffinod számomra már kicsit olyan karácsonyis (bár ahogy rohan az idő, igen hamar eljön az is). Tetszik, fincsi lehet(ett). :))

    VálaszTörlés