2013. január 25., péntek

Túróval töltött cékla

Ránéztem a fejlécemre és elrémültem: hétfőn tettem fel utoljára valamit. Az igaz, hogy nem nagyon volt időm semmire, meg erőm sem. Pedig nem voltam/ vagyok beteg, csak valahogy olyan levert. Közben főztem is és készítettem egy pár finom salátát is, meg is örökítettem őket. De mire oda kerültem volna, hogy feltegyem a képeket a netre és írjak is valamit, estére teljesen kimerültem. Ennek kicsúcsosodásaképpen ma legyalultam a sarkamból egy 2 cm-es darabot. És nagyon fáj! Kellett nekem pedikűröznöm. :-D

A héten nagy sikert arattam evvel a kis szépséggel. Amikor Gabojszánál megláttam, rögtön tudtam, hogy ezt hamarosan elkészítem, főleg, mert remekül belepasszol az életmódváltásomba és hidegen is kiváló. Mivel nekünk nincs itthon juhtúró és nem is találtam sehol, még a piacon sem, sima túró és kecskesajt keverékével töltöttem meg.


Hozzávalók:

fejenként 1 közepes méretű cékla
250 g tehéntúró
100 g kecskesajt reszelve

bors
rozmaring

A céklákat megmossuk, vigyázva, hogy a héja ne sérüljön meg, mert akkor a főzővizet szépen megszínezi, mi  pedig kapunk pár szép kerek és fehér céklát végeredményül. Feltesszük annyi sós vízzel, amennyi ellepi és puhára főzzük.
Kicsit kihűtjük és mint az újkrumplit, meghámozzuk. A belsejét karalábévájóval kiszedjük vagy késsel kivágjuk. Ebből finom salátát készíthetünk, ennek a receptjét is hozom hamarosan.

A túrót összekeverjük a kecskesajttal, sózzuk, borsozzuk és megtöltjük vele a céklákat. Sütőben 200C fokon szép pirosra sütjük. Amikor kisült egy ágacska rozmaringot szúrunk a túróba, hogy megillatosítsa az ételt. Aki kéri rizzsel kaphatja, én magában ettem és nagyon laktató volt úgy is.


















JÓ ÉTVÁGYAT!

11 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és főleg nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt! Örülök, hogy tetszik! :-)) Ha kapok ma céklát, akkor a héten ismét elkészítem, de most rakott változatban. A salátát pedig mindenképpen, mert abból olyan ebédet csaptam egy szelet kenyérrel, hogy csak na! :-))

      Törlés
  2. Már hiányoltalak!:-)
    Gyors gyógyulást a sarkadnak.
    Pihentető hétvégét! Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy hiányoztam! :-)) Köszi a jókívánságot!

      Törlés
  3. Én csodálkoztam, hol vagy mostanában. Gondoltam el vagy havazva... A sarkadra vigyázz, mert ez nehezen gyógyul és az még benne a rossz, hogy ilyenkor a szervezet dupla mennyiségű bőrt növeszt a sarokra, védekezés képen... A cékla pedig guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nehezen gyógyul, az igaz! Még mindig betadinozom és kötözöm. De szerintem hamarosan csak rendbejön. Örülök, hogy tetszik a cékla!

      Törlés
  4. Sokan panaszkodnak levertségre, fáradtságra, én is csak aludnék vagy egyszerűen csak heverek a sofán:) Szuper kis könnyő étel és a színe is csodás:) Gyógyulást a sarkadnak, én is szoktak ilyen béna lenni, nagyon tud ám fájni:) Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fájt, nagyon, nehezem tudtam cipőt felvenni, nem hogy dolgozni vele. De muszáj volt. Ma már jobban ment minden. Jó sokat mosogattam a farsangi karneválon. :-)) Pihenj Te is, sokat! :-))

      Törlés
  5. ez nagyon szuper nekem való vega recept!!! kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a receptedet (is) választottam a Blogkóstolóra, nagyon finom lett! Köszi! :-)

    VálaszTörlés